Χρυσές online επιχειρήσεις

Το YouTube βγήκε στο διαδίκτυο το 2005. Τον επόμενο χρόνο πουλήθηκε στη Google για 1,6 δις δολάρια κάνοντας του πρώην ιδιοκτήτες του, από υπάλληλους της Pay Pal, εκατομμυριούχους.



Το eBay πριν κλείσει 10 χρόνια λειτουργίας μετράει περίπου 25 εξαγορές εταιρειών, κάποιες από αυτές της τάξης των δισεκατομμυρίων δολαρίων και οι υπόλοιπες των εκατοντάδων εκατομμυρίων. Σήμερα ο ιδρυτής του, πρώην προγραμματιστής στην Apple, είναι στην 36η θέση της λίστας των εκατομμυριούχων του Forbes.



Πέρα όμως από αυτές τις ακραίες ιστορίες επιτυχίας, υπάρχουν και αναρίθμητες δικτυακές επιχειρήσεις που ξεκίνησαν από το μηδέν, με πολύ μικρό κεφάλαιο και πολύ σύντομα έφεραν στους ιδρυτές τους κέρδη δεκάδων χιλιάδων δολαρίων. Μήπως είναι ώρα να ξανασκεφτείτε την καριέρα σας;



1. HardToFindSeminars



Ο Michael Senoff έπεσε πάνω σε μια τέλεια ευκαιρία για μία online επιχείρηση από το σπίτι – να επαναπουλάει παλιό υλικό σεμιναρίων. Είχε εντυπωσιαστεί πραγματικά από την Jay Abraham. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι θα του κόστιζε $20,000 (περίπου €15.000) για να παρακολουθήσει τα εργαστήριά της (δεν υπάρχει αμφιβολία γιατί ο τύπος το ονόμασε «το πιο ακριβό σεμινάριο του κόσμου»). Επομένως, το έψαξε και κατάφερε να βρει κάποιον από τη Βόρεια Καλιφόρνια που είχε παρακολουθήσει το σεμινάριο και ζήτησε να αγοράσει το υλικό του σεμιναρίου από αυτόν. Το αγόρασε ολόκληρο με…50 δολάρια (38 Ευρώ). Αργότερα ανακάλυψε ότι το υλικό της Jay πουλιόνταν στο eBay για αρκετές εκατοντάδες δολάρια. Έσπασε το αρχικό πακέτο (που αγόρασε με $50) σε αρκετά κομμάτια και πούλησε το κάθε κομμάτι για $1700 (€1.280). Έτσι, η τέλεια online σπιτική επιχείρησή του είχε γεννηθεί. Ο Michael τώρα επαναπουλάει υλικό παλιών σεμιναρίων για πάρα πολλούς γκουρού του μάρκετινγκ, και κερδίζει εύκολα πάνω από $1,000 (€752) τη μέρα.



2. HungryPod



Η Catherine Keane, ιδιοκτήτρια της επιχείρησης Hungry Pod, βγάζει πάνω από $100,000 (€115.000) το χρόνο, φορτώνοντας μουσική στα iPod άλλων ανθρώπων. Αυτή η ιδέα της online σπιτικής επιχείρησης της ήρθε όταν ένας γνωστός της της προσέφερε $500 (€375) για να του φορτώσει τη συλλογή του με CD στο iPod του. Χάρη, κατά ένα μέρος, σε ένα μικρό άρθρο στην εφημερίδα The New York Times, στις προσπάθειες για διαφήμιση της Keane στο Craigslist και στην προφορική διαφήμιση, το Hungry Pod επεκτάθηκε και απέκτησε τρεις υπαλλήλους και τέσσερεις υπολογιστές, και έχει ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα $100,000 (€75.000).

3. Idonowidont



Ο Joshua Opperman πρέπει να ευχαριστήσει την πρώην αρραβωνιαστικιά του για την ανάπτυξη της online σπιτικής επιχείρησής του. Μετά το χωρισμό, έμεινε με το δαχτυλίδι του αρραβώνα, για το οποίο είχε πληρώσει ακριβά, στο χέρι. Πήγε στον κοσμηματοπώλη που το αγόρασε τρεις μήνες νωρίτερα, αλλά ανακάλυψε ότι μπορεί να πάρει πίσω μόνο το 32% της αρχικής του τιμής. Αυτό δεν άρεσε καθόλου στον Josh, και γι’ αυτό το λόγο δημιούργησε ένα site, όπου άνθρωποι που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση μπορούν να πουλήσουν τα δικαιώματα του αρραβώνα τους σε μια καλύτερη τιμή.



4. PickyDomains




Πρόκειται για μια θαυμάσια ιδέα για online σπιτική επιχείρηση που δεν απαιτεί καθόλου χρήματα και που όλοι μπορούν να ξεκινήσουν. Το Picky Domains είναι μια ακίνδυνη υπηρεσία που βρίσκει ονόματα για domain (χώρος για σελίδα στο Internet), η οποία πρόσφατα κέρδισε μεγάλη δημοσιότητα και απέκτησε πολλά «blogtalk» στην Ευρώπη. Και να πως δουλεύει. Ο πελάτης καταθέτει $50 (€37) και περιγράφει τι είδος domain θέλει. Στη συνέχεια, αυτοί που επιλέγουν τα domain του στέλνουν τις προτάσεις τους με τα ονόματα που είναι διαθέσιμα. Αν του πελάτη του αρέσει ένα από αυτά και το δηλώσει, η υπηρεσία κερδίζει $50. Αλλιώς τα χρήματα επιστρέφονται στο τέλος του μήνα.



5. GreekGear



Ένα επιχειρησιακό περιοδικό που διάβασε στο γραφείο ενός γιατρού ενέπνευσε τον Joseph Tantillo να δοκιμάσει την τύχη του στις λιανικές πωλήσεις μέσω Internet. Αυτή τη στιγμή, αυτός και η γυναίκα του περιμένουν το πρώτο τους παιδί και προτιμούν να δουλεύουν στο σπίτι. Όπως θυμάται ο ίδιος, παρουσιάστηκε ξαφνικά μπροστά του ένα άρθρο σχετικά με το πώς να ανοίξει ένα online μαγαζί – και, σαν μέλος μιας αδελφότητας στο κολέγιο, αποφάσισε να πουλήσει την προσωπική του ελληνική ενδυμασία σε αυτή την αγορά. Αφού δημιούργησε ένα μαγαζί με μόλις $79.95 (€60) – όσο κοστίζει ένας εμπορικός λογαριασμός στη Yahoo! – άρχισε να ερευνά τι είδους προϊόντα θα μπορούσαν να αρέσουν στα πρώην αδέρφια του από την αδελφότητα. Χρησιμοποιώντας το ισχυρό Ελληνικό δίκτυο τα κατάφερε, καθώς αύξησε τις ετήσιες πωλήσεις του GreekGear.com σε $1.9 εκατομμύρια.



6. Rickspicksnyc



Ο Rick Field, απόφοιτος του Yale και πρώην τηλεοπτικός παραγωγός του Bill Moyers, είναι το τέλειο παράδειγμα για το πώς μπορείτε να ξεκινήσετε μια επιτυχημένη σπιτική επιχείρηση από ένα χόμπι. Ο Field έμαθε την τέχνη του παστώματος όταν μεγάλωνε στο Vermont. Σχεδόν οχτώ χρόνια πριν, κυριευμένος από μια αίσθηση νοσταλγίας, άρχισε να παστώνει ξανά. Στην μικροσκοπική του κουζίνα, ο Field έφτιαχνε οικογενειακές συνταγές και γρήγορα άρχισε να πειραματίζεται. Η τρελά ενθουσιώδης ανταπόκριση του κόσμου απέναντι στα Windy City Wasabeans (φασολιά σόγιας μέσα σε άλμη wasabi) και τα Slices of Life (κομμένα τουρσιά σε αρωματική άλμη σκόρδου) του έδειξαν ότι μπορεί να καταφέρει κάτι.



7. MilitaryExits



Η Karin Markley δημιούργησε την δική της online σπιτική επιχείρηση. Έχοντας εμπειρία 15 ετών από ένα γραφείο ανευρέσεως εργασίας για πολίτες (πρώην στρατιωτικούς), στο οποίο δούλευε, και γνωρίζοντας ότι οι εταιρίες αξιολογούν τους υπαλλήλους ανάλογα με το στρατιωτικό τους υπόβαθρο, θέλησε να προσφέρει έναν άλλον σύνδεσμο (site), ο οποίος θα βρίσκονταν ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Η Karen επικοινώνησε με το Υπουργείο Άμυνας και ζήτησε άδεια για να χρησιμοποιήσει τη σφραγίδα του στον Ιστοχώρο της. Της πήρε πολλούς μήνες για να τα καταφέρει, αλλά το MilitaryExits.com συνδέεται τώρα με όλες τις στρατιωτικές βάσεις. Η Markley, της οποίας οι ετήσιες πωλήσεις έφτασαν τα $600,000 (περίπου €450.000), τονίζει ποια είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή της: «Αυτό που με χαροποιεί είναι ότι βοηθάω τους στρατιωτικούς. Το ότι παίρνω γράμματα και τηλεφωνήματα από αυτούς τους ανθρώπους που με ευχαριστούν θερμά για ό, τι κάνω γι’ αυτούς».



8. HotSauceBlog



Αν σας λέγαμε ότι μπορείτε να βγάλετε $200,000 (€150.000) δημιουργώντας ένα site για ζεστές σάλτσες, δεν θα μας πιστεύατε. Αυτό ακριβώς έκανε ο Nick Lindauer. Το 2001, ενώ ήταν ακόμα στο κολέγιο, ξεκίνησε την online σπιτική επιχείρησή του, που αργότερα ονόμασε Sweat ‘N Spice, από το διαμέρισμά του στο Springfield. Πουλούσε αρκετά είδη από ζεστές σάλτσες, συσκεύαζε την κάθε παραγγελία με τα χέρια, και τις έστελνε όλες από το τοπικό ταχυδρομείο. Τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας της επιχείρησης ίσα που συμπλήρωνε το εισόδημά του. Σήμερα, ο Lindauer πουλάει περισσότερα προϊόντα (πάνω από χίλια) από περίπου 300 κατασκευαστές. Το 2005, κέρδισε συνολικά γύρω στα $130,000 (€100.000). Το 2006, πήρε $200,000 (€150.000). Κάποια μέρα, θα γίνουν $1,000,000 (€750.000) στρογγυλά.



9. AmazingButterflies



Το site Amazing Butterflies είναι, στην πραγματικότητα, μια καταπληκτική ιστορία για το πώς πέτυχε μια ιδέα για σπιτική επιχείρηση που αξίζει εκατομμύρια δολάρια. Η καριέρα του Jose Muñiz άρχισε όταν ένας φίλος του έβαλε στοίχημα μαζί του $100 (€75) ότι δεν θα μπορούσε να πουλάει πεταλούδες για να ζήσει. Τώρα, εφτά χρόνια αργότερα, ο πρώην επιχειρησιακός σύμβουλος και η γυναίκα του, Karen, είναι ιδιοκτήτες της επιχείρησης Amazing Butterflies, ενός διανομέα ζωντανών πεταλούδων που, το 2006, είχε $1 εκατομμύριο (σχεδόν €750000) έσοδα. Μολονότι, ο Muñiz ακόμα περιμένει τα $100 του, λέει ότι έχει μπει σε μια δουλειά που λατρεύει. Αναφέρει χαρακτηριστικά, «Ποτέ δεν θα μπορούσα να ξαναγίνω σύμβουλος. Αυτό έχει πολύ πλάκα».



10. LaneigePurse



Αυτό που ξεκίνησε σαν μια λύση για τον χρόνιο πόνο της στην πλάτη και στο λαιμό εξελίχθηκε σε μια σειρά από τσάντες για γυναίκες που συμμερίζονται την κατάσταση της Kristy Sobel – ή που απλά θέλουν μία μοντέρνα μπανάνα (τσαντάκι που κρέμεται στη μέση).



Μετά από τρία τροχαία που κατέληξαν σε εκτενείς εγχειρήσεις στην πλάτη και το λαιμό, η 35χρονη επιχειρηματίας αντιλήφθηκε ότι δεν μπορούσε πια να κάνει τα ταξίδια που απαιτούσε η τότε δουλειά της. Για να ανακουφίσει το βάρος στους ώμους της, η Sobel έψαξε για μία τσάντα που να κρέμεται στη μέση, η οποία θα μπορούσε να διευκολύνει την κατάστασή της, αλλά κατάλαβε ότι δεν υπήρχαν μοντέρνες τσάντες τέτοιου είδους. Γι’ αυτό δημιούργησε μία. Πριν περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα, η οικογένεια, οι φίλοι, ακόμα και οι ξένοι ζητούσαν αυτή τη μοναδική τσάντα.



Πήγε σε κάποιες μπουτίκ με το σχέδιό της, μετά από πετυχημένες δοκιμές που έκανε σε μαγαζιά φίλων της, αλλά το «τρέξιμο» από πόρτα σε πόρτα προκάλεσε τελικά ζημιά στο σώμα της. Η Sobel συνέχισε την επιχείρησή της από το σπίτι, βρήκε έναν αντιπρόσωπο για να προωθήσει τις τσάντες της σε ένα εμπορικό show και χρησιμοποίησε τις οικονομίες τις δικές της, του άντρα της και του συνιδρυτή της επιχείρησης Eric για να βάλει μπροστά το LaNeige Purse. Πέρυσι, έβγαλε πάνω από $200,000 (€150.000) από τις τσάντες της.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *